چگونه وزگیری مو در شنیون آسان می شود؟

چگونه وزگیری مو در شنیون آسان می شود؟

موی وز همواره چالش بزرگی برای بسیاری از افراد بوده است. این مساله نه تنها ظاهر موها را دگرگون می‌کند، بلکه در شکل ‌دهی و نگهداری آرایش مو نیز مشکل ایجاد می‌کند. اما نگران نباشید، با شناخت عوامل ایجاد کننده موی وز و اتخاذ راهکارهای مناسب برای وزگیری مو در شنیون، می‌ توانید به موهایی صاف و منسجم دست یابید که امکان انجام شنیون های زیبا و ماندگار را برایتان فراهم می‌کند.

وزگیری مو در شنیون
شنیون مو

موی وز چیست؟

موی وز محصول موهای تکی است که در چندین جهت جریان دارند، به همین دلیل است که موی وز بافت خشن و ناصافی دارد. در نتیجه، موها به جای صاف و مرتب بودن، خشک و وز به نظر می‌رسند. موی وز زمانی به وجود می آید که لایه پولکی (کوتیکول) موی شما بلند شده باشد، در این هنگام است که رطوبت از میان این لایه ها می گذرد و رشته‌ های مو را متورم کند. اما لایه پولکی چیست؟ لایه پولکی به بیرونی ‌ترین لایه رشته مو گفته می ‌شود که از لایه‌ های درونی ‌تر مو محافظت می‌ کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   آشنایی با کراتین احیا کننده مو
وزگیری مو در شنیون
موی وز

چه عاملی باعث ایجاد موی وز می شود؟

به طور اساسی چهار عامل اصلی وجود دارد که باعث ایجاد موی وز می‌ شوند. اولین عامل محیط است، مثل رطوبت. رشته ‌های موی سر مانند اسفنج رفتار می ‌کنند و وقتی در معرض رطوبت قرار می ‌گیرند، پیوند های هیدروفوبیک ایجاد شده با محصولات استایلینگ به هم می‌ خورند، زیرا رطوبت در حال ورود و خروج از رشته مو است.

عامل دوم، قطر خود رشته موی سر است. همان طور که قبلاً بیان شد ، وز مو باعث عدم هماهنگی رشته‌ های موی سر می ‌شود؛ هرچه رشته موی سر ضخیم‌ تر باشد، شکل دادن و صاف کردن آنها دشوارتر است. سومین عامل مربوط به میزان فر بودن موی فرد است. هرچه موی فرد فرتَر باشد، چالش بیشتری برای صاف کردن رشته‌ های موی آن وجود دارد.

برای اطلاع از انتشار جدیدترین مقالات ما اینستاگرام ره آفرین را دنبال کنید

راه های وزگیری مو برای شنیون

در ادامه به پیشنهاد راه هایی خواهیم پرداخت، که می تواند باعث وزگیری مو برای شنیون شود:

 

حوله پرزدار برای خشک کردن موها

حوله های پرزدار می توانند با ایجاد اصطکاک با موهای شما باعث ایجاد آسیب به آن شوند. به جای خشک کردن موهایتان با حوله پرزدار، اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شوند یا از حوله میکروفایبر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: به روزترین ترندها و تکنیک های رنگ و مش

برس های سنتی مو

برخی از برس های مو می توانند به لایه پولکی موها را آسیب برسانند و منجر به وز شدن‌شان شوند. به جای آن، از شانه دندانه دار درشت استفاده کنید تا از شکستگی موهای شما جلوگیری شود.

وزگیری مو در شنیون
حوله پرزدار
سشوار قدیمی

سشوارهای سنتی با استفاده از هوای داغ موها را به سرعت خشک می کنند. گرمای بیش از حد می تواند به موها آسیب برساند و منجر به وز شدن شود. به جای آن، یک سشوار یونی انتخاب کنید تا در حین خشک کردن موها، آسیب کمتری به آنها وارد شود و باعث وزگیری مو در شنیون شود.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   هزینه آموزش گریم فوق تخصصی عروس
 شستن هر روزه موها

شستن  بیش از حد موها می تواند رطوبت موها را از بین ببرد و لایه پولکی آنها را بلند کند، که هر دوی این عوامل به وز شدن موها کمک می کنند. به جای آن، موهایتان را 2 تا 3 بار در هفته بشویید تا برای وزگیری مو در شنیون موثر باشد.

وزگیری مو در شنیون
شستن موها
شستن مو با آب خیلی داغ

استفاده از آب بسیار داغ برای شستن موها می‌تواند مضر باشد. آب داغ می‌ تواند روغن‌ های طبیعی موها را از بین ببرد. این روغن ‌ها برای حفظ صاف و نرم ماندن موها بسیار مهم هستند. در عوض، توصیه می ‌شود از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید.

آب بسیار داغ می ‌تواند باعث خشک شدن و تراکم موها و در نهایت منجر به فر شدن آنها شود. در حالی که استفاده از آب ولرم، به حفظ روغن ‌های طبیعی موها کمک کرده و از فر شدن آنها جلوگیری می ‌کند. پس به جای استحمام با آب داغ، ترجیحاً از آب ولرم برای شستن موهایتان استفاده کنید تا باعث وزگیری مو در شنیون شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کاشت مو موقت در آرایشگاه

دست زدن بیش از حد به موهایتان

دست زدن مکرر به موها نیز می ‌تواند منجر به افزایش وز شدن آنها شود. به خصوص اگر پوست شما رطوبت داشته باشد. اگر به جای سشوار کردن، اجازه می ‌دهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند، اجتناب از لمس کردن یا بازی کردن با آنها در حین خشک شدن، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که این کار نیز می‌ تواند به فر شدن ناخواسته موها منجر شود.

 

استفاده از شامپوهای حاوی سیلیکون

استفاده از شامپوهای حاوی سیلیکون برای درمان موهای وز نیازمند دقت و توجه ویژه است. اگرچه سیلیکون ها می توانند در کوتاه مدت به کنترل فر موها کمک کنند، اما استفاده مداوم از آنها در دراز مدت می تواند پیامدهای نامطلوبی به همراه داشته باشد.

سیلیکون ها با ایجاد پوششی بر روی موها، موجب می شوند که موها صاف و مرتب به نظر برسند. اما این پوشش در واقع موها را در برابر رطوبت محافظت نمی کند و تنها ظاهر موها را بهبود می بخشد. با گذشت زمان، سیلیکون ها تجمع یافته و لایه نازکی را بر روی موها ایجاد می کنند که این امر می تواند به خشکی، کم حجمی و افت درخشندگی موها منجر شود.

 

در نتیجه، استفاده طولانی مدت از شامپوهای حاوی سیلیکون، اگرچه ممکن است در کوتاه مدت به کنترل فر موها کمک کند، اما در نهایت به آسیب رساندن به ساختار موها و افزایش احتمال فر شدن آنها منجر خواهد شد. بنابراین انتخاب محصولات مناسب و اجتناب از سیلیکون ها، راهی مؤثرتر برای مقابله با مشکل فر موها است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   کاربرد کاموفلاژ در رفع عیوب چهره

جمع بندی مقاله وزگیری مو در شنیون

موی وز همواره چالش بزرگی است که ظاهر موها را دگرگون کرده و در آرایش آنها نیز دشواری ایجاد می‌کند. با شناخت عوامل ایجادکننده موی وز مانند رطوبت محیطی، ضخامت و میزان فر طبیعی موها، همچنین آسیب‌دیدگی آنها، می‌توان با اتخاذ راهکارهای مناسب به موهایی صاف و منسجم دست یافت که امکان ایجاد شنیون‌های زیبا و ماندگار را فراهم می‌کند.

این راهکارها شامل استفاده از حوله مناسب، برس مناسب، سشوار کارآمد، شستشوی متعادل و اجتناب از دست‌زدن بیش از حد به موها می ‌باشد. همچنین، پرهیز از محصولات حاوی سیلیکون که در کوتاه ‌مدت مؤثر هستند اما در بلند مدت به آسیب موها منجر می‌شوند، راه ‌حل مؤثرتری است. با بکارگیری این راهکار ها، می‌توان به وزگیری مو در شنیون دست یافت که امکان ایجاد شنیون ‌های زیبا را فراهم می ‌آورد.

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×