مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

اگر تازه موهایتان را رنگ کرده‌اید، قطعاً می‌خواهید این رنگ برای مدت طولانی بر روی سرتان حفظ شود، درست است؟ خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به هدف خود برسید. بگونه‌ای که برای هر نوع رنگ، از بلوند پلاتینی گرفته تا قهوه‌ای، مشکی، قرمز یا حتی آبی، نیازمند مراقبت های خاصی است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   بهترین شامپو بدون سولفات: بررسی و تأثیر آن‌ها بر موها و پوست

در صورت تمایل به داشتن رنگ ماندگار، مهم است که بدانید چگونه موهای رنگ شده‌ی خود را درخشان و سالم نگه دارید. به علاوه، هزینه‌های مراجعه به سالن‌ها معمولاً بسیار بالاست و ممکن است شما هزینه‌های قابل توجهی را برای دستیابی به رنگ دلخواه خود پرداخت کرده باشید. با کمی توجه و مراقبت بیشتر، موهای رنگ شده‌ی شما می‌توانند برای مدت طولانی‌تری زنده و جذاب باقی بمانند. همراه ما باشید تا با نحوه‌ی مراقبت از موهای رنگ شده آشنا شوید.

مراقبت از موهای رنگ شده
مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده: استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات

استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات بسیار موثر است. سدیم لورت سولفات، معروف به سدیم لورت اتر سولفات، یک ترکیب شوینده آنیونی است که در اکثر محصولات بهداشتی یافت می‌شود. این ترکیب برای ایجاد کف در محصولات بهداشتی و شوینده به‌کار می‌رود و معمولاً در نرم‌کننده‌ها و شامپوها حضور دارد. استفاده از سولفات باعث از بین رفتن رطوبت و چربی طبیعی مو می‌شود و به ویژه برای موهای رنگ شده، خشکی شدیدی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد می‌شود از شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید تا رنگ موهایتان ثابت بماند و رطوبت طبیعی آن حفظ شود.

پیشنهاد مطالعه: جذابیت متفاوت، شیک و خلاقانه با مدل موی کوتاه

استفاده از ژل پروتئین قبل از رنگ مو

بهترین انتخاب این است که پیش از اقدام به رنگ کردن موها، از ژل حاوی پروتئین استفاده کنید. در هنگامی که به رنگ کردن مو پرداخته می‌شود، ممکن است موها آسیب ببینند یا حتی بشکنند. ژل های پروتئینه با تقویت و کاهش تخلخل در تارهای مو، باعث چسبندگی بیشتر رنگدانه ها به تارهای مو می شوند و نهایتا با موهای مقاوم و سالم تر به سالن زیبایی برای رنگ مو مراجعه خواهید کرد.

 

مراقبت از موهای رنگ شده
مراقبت از موهای رنگ شده

استفاده از محصولات و سرم‌های بدون آبکشی

پیشنهاد می‌شود که هنگام حالت دهی مو، از محصولات و سرم‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. موهای رنگ شده یا موهایی که با استفاده از مواد شیمیایی درمان شده‌اند، به رطوبت بیشتری نیاز دارند. همچنین، سعی کنید از موها در برابر تابش نور آفتاب محافظت کنید تا از کاهش رطوبت و چربی طبیعی آن‌ها جلوگیری شود. بدین منظور، می‌توانید از سرم‌ها و محصولات مخصوص مو استفاده کنید که از مو در برابر اثرات مضر اشعه UV محافظت می‌کنند و همچنین رطوبت و نرمی طبیعی مو رو حفظ می‌کنند. به کمک این محصولات، تابش مستقیم آفتاب منجر به از بین رفتن رنگ موهایتان نخواهد شد.

 

اینستاگرام ما را دنبال کنید تا از آخرین خبرها و آموزش های ما درباره مراقبت از مو مطلع شوید

 

با موی خیس نخوابید

هیچ وقت با موهای خیس نخوابید این کار ممکن است به موها آسیب برساند. بنابراین قبل از خواب، اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای خشک شدن موهایتان دارید. در صورتی که شرایطی پیش‌آمد که مجبور به خوابیدن با موی خیس شدید، حتما موهای خود را ببافید.

هرگز موهایتان را در حالت گوجه‌ای یا دم‌اسبی نبندید، حتی اگر خشک باشند. این کار ممکن است به موها آسیب برساند.

 

مراقبت از موهای رنگ شده
مراقبت از موهای رنگ شده

موها را با آب داغ نشورید

توصیه می‌شود موها را با آب داغ نشویید. بر اساس تحقیقات انجام شده، آب داغ ممکن است باعث از بین رفتن رنگ مو یا کدر شدن آن شود. آب داغ باعث باز شدن لایه خارجی مو میشود. مولکول‌های رنگ دقیقاً در این لایه واقع شده‌اند و با وجود آب داغ جدا شده و باعث می‌شوند رنگ مو به سمت کدری تغییر کند. برای حفظ و مراقبت از موها، بهتر است موهای رنگ شده را با آب سرد یا ولرم بشورید.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت از مو: راهنمای کامل برای داشتن موهای سالم و زیبا

مراقبت از موهای رنگ شده: محافظت از موها در برابر خورشید و کلر

یکی از مراقبت‌های اساسی برای موهای رنگ شده، پوشاندن آن‌ها در برابر نور خورشید است. اگر بخشی از موهای شما از روسری یا کلاه بیرون می‌آید، حتماً از اسپری ضد آفتاب مخصوص مو استفاده کنید.

اگر قصد ورود به استخر دارید، از یک کلاه شنا برای حفاظت موهای رنگ شده استفاده کنید. در صورتی که استفاده از کلاه مقدور نیست، مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

1. قبل از ورود به استخر، موهای خود را بشویید.
2. سپس مقداری نرم‌کننده مو را به موهایتان بمالید و اجازه دهید جذب شود، اما آب‌کشی نکنید.
3. طی 30 دقیقه، موهایتان نرم‌کننده را جذب می‌کنند.
4. بعد از شنا، فوراً موهایتان را با آب تمیز آبکشی کنید.

مراقبت از موهای رنگ شده
مراقبت از موهای رنگ شده

خرید شامپو مخصوص موهای رنگ شده

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده از مهمترین نکات مراقبت بعد از رنگ کردن مو است. همچنین باید توجه داشته باشید که از چه نوع شامپوهایی می‌توانید استفاده کنید. برخی مواد مانند سالیسیلیک اسید و کتوکونازول ممکن است باعث خشکی پوست سر شوند. اگر پوست سر شما حساس است، بهتر است از شامپوهای حاوی این مواد استفاده نکنید. پس حتما قبل از خرید شامپو، به مواد تشکیل دهنده آن که بر روی بسته یا خود شامپو نوشته شده است توجه کنید.

 

 

ما در آکادمی آرایش و زیبایی ره آفرین همه روزه میزبان هنرجویانی هستیم که تصمیم به کسب درآمد از هنر و حرفه ی خود هستند، شما نیز در صورت تمایل به قدم گذاشتن در این حوزه جهت دریافت مشاوره رایگان با ما ارتباط برقرار نمایید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×