پروتئین تراپی مو : تقویت مو و ریشه مو

پروتئین تراپی مو : تقویت مو و ریشه مو

پروتئین تراپی مو چیست؟

درمان‌های پروتئین تراپی دو حالت دارند؛ می‌توانید آن‌ها را در منزل انجام دهید یا از طریق فرد حرفه‌ای در سالن‌های زیبایی اقدام به انجام این کار کنید. در این نوع درمان، پروتئین هیدرولیز شده به ساقه‌ی مو اضافه می‌شود و شکاف‌های موجود در کوتیکول‌های مو را پر می‌کند. این روند باعث سلامت کلی مو می‌شود و قابلیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. همچنین پروتئین تراپی باعث میشود بافت مو مستحکم شود

پروسه‌ی پروتئین تراپی، با تقویت و تغذیه‌ی تارهای مو، تارهای آسیب دیده را ترمیم کرده و به درمان مشکلاتی مانند شکستگی، خشکی و آسیب دیدگی مو کمک می‌کند. این درمان‌ها یک لایه‌ی محافظتی روی مو تشکیل می‌دهند که باعث ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود و از ریزش پروتئین از کوتیکول مو جلوگیری می‌کند.

پروتئین تراپی مو

برای تشخیص نیاز به پروتئین تراپی مو، به موارد زیر توجه کنید:

1. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها:

جهت تست ارتجاعی بودن مو، بخش کوچکی از رشته‌های موهایتان را انتخاب کنید و آن را به آرامی بکشید. اگر رشته مو پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود باز نگردد و یا بشکند، به احتمال زیاد نیاز به پروتئین تراپی مو دارید.

2. شکستگی و ریزش موها:

ریزش بیش از حد مو ممکن است به دلیل کمبود پروتئین در موهای شما باشد. اگر حس می‌کنید موهایتان بیش از حد می‌ریزد و یا به راحتی میشکند، حتماً برای پروتئین تراپی اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: کاربرد کاموفلاژ در رفع عیوب چهره

3. وز و خشک شدن موها:

استفاده مداوم رنگ‌ مو ممکن است باعث کمبود پروتئین در موهای شما شود. پروتئین تراپی مو به تقویت موهای رنگ شده و حفظ سلامت آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

4. تخلخل زیاد مو:

توانایی مو در جذب و حفظ رطوبت، روغن و سایر محصولات مراقبت از مو را تخلخل می‌گویند. اگر در بافت موهایتان تخلخل زیادی وجود داره، احتمال شکستگی و همچنین موخوره در موهای تان زیاد است. پروتئین تراپی مو نقش موثری در درمان موهای متخلخل دارد.

 

به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید و از جدید ترین آموزش های ما درباره روش های تقویت مو استفاده کنید.

 

5. نرم و نازک شدن موها:

موهای نرم و نازک یکی از نشانه‌های کمبود پروتئین می‌باشند. پروتئین می‌تواند به احیای بافت رشته‌های مو کمک کند و از افتادگی و نرمی بیش از حد موها جلوگیری کند.

پروتئین تراپی مو

برخی از مزایای پروتئین تراپی مو عبارتند از:

1. محافظت از مو در برابر آسیب:

مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسید آمینه ابریشم، مستقیما به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را محکم می‌کنند. این مورد پروتئینی محافظتی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کنند که از آسیب بیشتر مو جلوگیری می‌کنند.

2. تقویت مو:

پروتئین بلوک ساختمانی مو است، بنابراین پروتئین تراپی مو جایگزینی برای فولیکول‌های دور از ریشه، از بین رفته یا آسیب دیده است و به تقویت طول مو کمک می‌کند.

3. بهبود حالت ارتجاعی:

موهایی که فاقد پروتئین هستند، اغلب قبل از شکستن، بیش از حد معمول کشیده می‌شوند. پروتئین تراپی مو به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند تا به طور طبیعی حالت کشسانی پیدا کنند.

پیشنهاد مطالعه: چرا موهای کوتاه را بیشتر دوست داریم؟

4. کمک به از بین رفتن شکستگی و دو شاخه شدن پایین مو:

یکی از فواید پروتئین تراپی مو کمک به بهبود استحکام و قابلیت ارتجاعی، از بین بردن شکستگی و شکاف انتهایی مو است. درمان‌های پروتئینی از موهای ضعیف و شکننده جلوگیری می‌کنند و موها کمتر دچار شکنندگی می‌شوند.

5. تقویت ظاهر سرتاسر مو:

پروتئین‌ها قطعاً روی تراکم، قابلیت ارتجاعی و استحکام مو تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این، این مواد به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می‌کنند. به طور کلی پروتئین تراپی مو به داشتن موهای سالم و بهتر کمک می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   تکنیک هایلایت مو: زیبایی و تأثیرات در تغییرات زندگی

انواع پروتئین درمانی مو:

1. پروتئین تراپی مو مرطوب کننده:

این روش برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است. افرادی که موهای خود را مکرراً رنگ می‌کنند یا در اثر عوامل محیطی مختلف موهایشان دهیدراته شده است، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

2. پروتئین تراپی مو ترمیم کننده:

پروتئین تراپی ترمیم کننده نیز برای موهای آسیب دیده استفاده می‌شود. این نوع تراپی علاوه بر رطوبت، مواد مغذی مورد نیاز موها را نیز تامین می‌کند.

پروتئین تراپی مو

ماندگاری پروتئین تراپی مو:

ماندگاری پروتئین تراپی مو بستگی به عوامل متعددی دارد. جنسیت مو، نوع نگهداری مو، مراقبت‌های مناسب پس از این درمان و استفاده از محصولات مرتبط می‌تواند بر مدت ماندگاری آن تاثیر بگذارد. همچنین، نوع مواد و روش مورد استفاده برای پروتئین تراپی نیز بر ماندگاری آن تاثیر دارد. به طور کلی، این درمان معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

 

برای افزایش ماندگاری پروتئین تراپی مو، به ویژه در مورد پروتئین تراپی برزیلی، توصیه می‌شود در ایام اولیه پس از انجام این درمان از حمام‌گرفتن خودداری کنید، از رنگ و دکلره کردن موها به مدت دو هفته پس از انجام پروتئین تراپی اجتناب کنید و از محصولات مراقبت از مو بدون سولفات مانند سرم مو، شامپو، نرم کننده و ماسک مو بدون سولفات استفاده کنید.

 

ما در آکادمی آرایش و زیبایی ره آفرین همه روزه میزبان هنرجویانی هستیم که تصمیم به کسب درآمد از هنر و حرفه ی آرایشگری هستند، شما نیز در صورت تمایل به قدم گذاشتن در این حوزه جهت دریافت مشاوره رایگان با ما ارتباط برقرار نمایید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×