روغن‌ های مفید برای مو : راهکارهای طبیعی برای رشد موی سالم

روغن‌ های مفید برای مو : راهکارهای طبیعی برای رشد موی سالم

روغن های مفید برای مو : راهکارهای طبیعی برای رشد موی سالم

برای تقویت و شادابی موهای خود، می‌توانید از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. موها گاهی به علت تغذیه ناکافی ضعیف می‌شوند و همچنین عدم آبرسانی به موها می‌تواند علت بیماری‌های مویی مانند موخوره و شوره باشد. روغن‌های گیاهی به شما کمک می‌کنند تا موهایتان را تقویت کرده و به آنها زیبایی ببخشید. استفاده از این روغن‌ها به طریقه‌ای طبیعی و سالم، به مراقبت از موها می‌پردازد که اکنون همگان به دنبال آن هستند.

 

سه تا از روغن های مفید برای مو که به خوبی می‌توانند رشد و تقویت موها را تسهیل کنند عبارتند از:

 

1. روغن نعنا فلفلی: روغنی برای افزایش گردش خون در زیر پوست سر

اگر به دنبال روغن گیاهی مناسب برای مو هستید که رشد گیسوان شما را افزایش دهد، حتماً روغن نعنا فلفلی را امتحان کنید. این روغن در کنار سرد کردن پوست سر، باعث ایجاد احساس مورمورشدن پوست می‌شود. چنین شرایطی باعث افزایش گردش خون در زیر پوست سر می‌شود تا مراحل چرخه رشد مو سرعت بیشتری پیدا کند.

اثربخشی روغن نعنا فلفلی در افزایش رشد مو با آزمایش‌های علمی به اثبات رسیده است. در این زمینه می‌توان به نتایج آزمایشی اشاره کرد که در آن روغن نعنا فلفلی برای موش‌ها استفاده شد. جالب است بدانید تعداد پیاز موی موش‌هایی که از این روغن استفاده کرده بودند افزایش یافت. در نتیجه پرپشتی موهای این موش‌ها بیشتر شد.

روش استفاده از روغن نعنا فلفلی برای مو:

۲ قطره روغن نعنا فلفلی را با روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید مخلوط روغن نعنا فلفلی و روغن حامل حدود ۵ دقیقه روی پوست سر باقی بماند. در نهایت پوست سر و موها را با آب، شامپو و نرم‌کننده بشویید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   مراقبت از موهای رنگ شده

روغن های مفید برای مو
روغن های مفید برای مو

 

2. روغن نارگیل برای رشد مو

شاید برای شما هم سوال ایجاد شده باشد آیا روغن نارگیل هم می تواند یکی از روغن های مفید برای مو شناخته شود؟

روغن نارگیل یکی از ویژه‌ترین روغن‌های مورد علاقه مردم است و به عنوان محبوب‌ترین و بهترین روغن برای رشد مو شناخته می‌شود. این روغن حاوی مقدار زیادی اسید چرب است که به عمق فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و بنابراین از ریشه موهای شما تغذیه می‌کند. همچنین، منبع عالی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت مو ضروری هستند. روغن نارگیل علاوه بر تقویت رشد مو، موهای شما را نرم و درخشان نگه می‌دارد و از آن در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت می‌کند. این روغن حتی بهترین روغن برای رشد موی کودکان نیز محسوب می‌شود.

نحوه استفاده:

در صورت تمایل، می‌توانید روغن را قبل از مالیدن به پوست سر و موهای خود گرم کنید. همچنین می‌توان روغن نارگیل را با برگ کاری یا آملا نیز استفاده کنید. اگر برگ‌های کاری اضافه می‌کنید، قبل از اینکه حرارت را خاموش کنید، بگذارید در روغن داغ قل بخورند. سپس قبل از زدن به موی سر، صبر کنید تا کمی خنک شود. تاثیر این بهترین روغن برای رشد مو ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

 

روغن های مفید برای مو
روغن های مفید برای مو

3. افزایش رشد موهای ریخته شده با روغن رزماری

برای قرن‌ها، رزماری به عنوان یکی از بهترین روغن های مفید برای مو شناخته شده است. همچنین، از آن برای به تاخیر انداختن شروع سفیدی مو نیز استفاده می‌شده است. روغن رزماری با بهبود گردش خون، رشد مجدد مو را تحریک می‌کند و خواص ضد قارچی آن نیز در تسکین و درمان پوست سر مؤثر است.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   بررسی کلیه خدمات آرایشگری

 

همین حالا اینستاگرام ما را دنبال کنید تا از آخرین خبرها و آموزش ها درباره روغن های مفید برای مو مطلع شوید

 

نحوه استفاده:

روغن رزماری نیز مانند روغن درخت چای، یک روغن ضروری است که باید همراه با روغن حامل مورد استفاده قرار گیرد. حتی می‌توانید این روغن را در منزل با حرارت دادن مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل و افزودن برگ‌های رزماری تازه یا خشک به آن تهیه کنید. سپس اجازه دهید خنک شود، و بعد آن را صاف کنید و روغن را به موهای خود بمالید یا آن را در ظرفی تمیز نگهدارید. این روغن جهت رشد مو می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد و به رشد مجدد موهای ریخته شده کمک کند.

 

روغن های مفید برای مو
روغن های مفید برای مو

4. روغن آرگان

 

روغن آرگان، یکی از بهترین روغن های مفید برای مو است که به مواد مغذی غنی از آنتی‌اکسیدان‌، ویتامین‌های E، A، C و مواد معدنی از جمله امگا 3 برخوردار است. این ترکیب منحصر به فرد از مواد مغذی، باعث تغذیه عمقی ریشه و ساقه موها می‌شود و به آنها نرمی، شادابی و سلامتی می‌بخشد.

روغن آرگان از خواص ضد قارچی نیز برخوردار است و به این ترتیب، از مشکلات مربوط به شوره و خارش پوست سر کاسته و به آن آرامش می‌بخشد. علاوه بر این، با استفاده از روغن آرگان می‌توان از ریزش موها پیشگیری کرد و موها را در برابر آسیب‌های محیطی و اشعه مضر خورشید محافظت کرد.

یکی از مزایای روغن آرگان این است که به آسانی به سر پوست نفوذ می‌کند و سبب تحریک رشد مجدد موها می‌شود. این ترکیب با جذب سریع، به موهای خشک و آسیب‌دیده کمک می‌کند و میزان آب مورد نیاز آنها را تأمین می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   صفر تا صد بهترین دوره میکاپ فنی حرفه ای

 

روغن های مفید برای مو
روغن های مفید برای مو
نحوه استفاده:

برای بهره‌گیری از خواص روغن آرگان، مقداری از آن را به موها ماساژ داده و به مدت حداقل چند ساعت یا این که به طول یک شب تا صبح بر روی موها باقی بگذارید. سپس موها را با شامپو شستشو دهید. اگر موها نیاز به تغذیه بیشتر دارند، می‌توانید از روغن آرگان به عنوان حالت دهنده مو نیز استفاده کنید. برای این کار، کمی روغن آرگان را به موها بمالید و آنها را به طور معمول شانه نمایید.

با استفاده منظم از روغن آرگان، می‌توانید موهایی پرپشت، نرم و درخشان داشته باشید و از زیبایی و سلامتی آنها لذت ببرید.

 

ما در آکادمی آرایش و زیبایی ره آفرین همه روزه میزبان هنرجویانی هستیم که تصمیم به کسب درآمد از هنر و حرفه ی خود هستند، شما نیز در صورت تمایل به قدم گذاشتن در این حوزه جهت دریافت مشاوره رایگان با ما ارتباط برقرار نمایید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×