تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو: آمبره کردن مو چیست؟

آمبره کردن مو به معنی افزودن سایه به موها از ریشه تا سرشاخه است. واژه “آمبره” از زبان فرانسوی گرفته شده و به معنای “سایه روشن” است. این روش مانند بسیاری از روش‌های دیگر رنگ کردن مو نیاز به دکلره کردن موها دارد.

در این روش، تنها ساقه موها دکلره می‌شوند و ریشه‌ها باید به رنگ تیره‌ای که قبلاً داشته‌اند باقی بمانند. آمبره کردن از جمله روش‌هایی است که ریشه موها کمترین آسیب را می‌بینند؛ زیرا ریشه‌ها هیچ تماسی با مواد شیمیایی رنگ کننده ندارند. به همین دلیل، آمبره یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای افرادی است که علاقه‌مند به تغییرات مکرر رنگ موهایشان دارند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   مراقبت از موهای رنگ شده

هنگام آمبره کردن مو حتماً به میزان دکلره توجه کنید. دکلره بیش از حد ممکنه باعث آسیب دیدگی و سوختن موها شود، پس حتماً از مقدار مناسب استفاده کنید.

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو
تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ  هم یک واژه فرانسوی است که به طور معنایی به “جارو کشیدن” اشاره دارد. این نام برای این تکنیک انتخاب شده است، زیرا موها با حرکتی شبیه به جارو کشیدن، رنگارنگ می‌شوند. در این فرآیند، هر چه به سمت نوک مو حرکت می‌کنیم، رنگ مو روشن‌تر می‌شود. یکی از ویژگی‌های زیبایی بالیاژ این است که رنگ روشن تنها در قسمت سطحی مو اعمال می‌شود و بخش‌های زیرین مو تیره می‌مانند. به همین دلیل، بالیاژ به موی شما حالتی طبیعی و زیبا میبخشد. این تکنیک بسیار مورد علاقه بازیگران و ستارگان هالیوود برای رنگ کردن موهایشان است.

پیشنهاد مطالعه: روغن های مفید برای مو

 

سامبره مو چیست؟

سامبره مو یک تکنیک جدید و به‌روزتر از آمبره و بالیاژ است. برخی افراد سامبره را ترکیبی از آمبره و بالیاژ می‌دانند و به همین دلیل آن را “آمبره بالیاژ” نیز می‌نامند.

به خاطر داشته باشید که در آمبره، ریشه و ساقه مو به یکباره تغییر رنگ می‌کنند. در بالیاژ، فقط بخش‌های رویی مو به شکل دستی و با دقت رنگ می‌شوند. سامبره دقیقاً ترکیب این دو روش است. در سامبره، شما ظاهری مشابه آمبره خواهید داشت، اما با استفاده از تکنیک‌های ظریف بالیاژ، تغییر رنگ از بالا به پایین به شکل نرم و ملایم‌تر اتفاق می‌افتد.

این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال یک تغییر زیبا هستند و همچنین نمی‌خواهند موهای خود را زیاد دکلره کنند. تغییرات رنگ در اثر سامبره خیلی نازک و نامشهود است و نیاز به ظریف کاری بیشتری دارد. این تکنیک بیشتر برای موهای تیره مناسب است و برای موهای روشن و بلوند نیاز به تعداد رنگ‌های بیشتری دارد.

 

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو
تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، آمبره مانند هایلایت است که تاثیرش تنها بر روی بخشی از موها است. در این روش، رنگ مو از ریشه تا نوک به آرامی تغییر می‌کند و از تیره به روشن یا از یک رنگ به رنگ دیگر تبدیل می‌شود.

سامبره نیز نوعی آمبره است اما در آن تغییر رنگ نسبتاً کمتر مشاهده می‌شود و رنگ مو نهایتاً یک لایه نازک تغییر پیدا می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندید :   روغن‌ های مفید برای مو : راهکارهای طبیعی برای رشد موی سالم

از سویی دیگر، بالیاژ یک تکنیک رنگ مو است که با آن می‌توان موها را به شکل‌های مختلف رنگ کرد. این تکنیک شامل استفاده از چندین رنگ به صورت همزمان بر روی موها است.

در نهایت، انتخاب بین آمبره، سامبره و بالیاژ بستگی به ترجیحات هر فرد و توصیه آرایشگر دارد.

 

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو
تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

 

کدام روش برای من بهترین روش است؟

هر یک از روش‌های فوق برای گروه‌های مختلفی از خانم‌ها مناسب خواهد بود. برای مثال، روش آمبره برای افرادی که از رنگ‌های مثل بلوند لذت می‌برند و می‌خواهند تضاد رنگ مو را در حداکثر میزان تجربه کنند، مناسب است. حتما به یاد داشته باشید رنگ مویی که در بخش کنار چهره و شقیقه ها استفاده می‌شود، بیشترین تأثیر را خواهد داشت نه بخش انتهای ساقه موهای پشت.

برای کسانی که به تغییرات ملایم عادت دارند و نمی‌خواهند تغییرات چشمگیری در ظاهر خود ببینند اما به دنبال یک روش مدرن و شیک هستند، روش سامبره مناسب است. این روش به راحتی می‌تواند تغییر رنگ مو و حالت سایه روشن را به وجود آورد و همچنین نتیجه طبیعی به نظر می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه: چرا موهای کوتاه را بیشتر دوست داریم؟

 

بالیاژ نیز بهترین روش برای کسانی است که می‌خواهند در رنگ موهایشان تنوع ایجاد کنند اما نمی‌خواهند موهایشان را به طور منظم رنگ کنند. در هر سه روش معمولاً از دکلره استفاده می‌شود، اما دکلره در آمبره معمولاً حساسیت بیشتری دارد.

همچنین بهتر است با آرایشگر خود درباره نگرانی‌ها و ترجیحات خود صحبت کنید و از او نیز مشورت بگیرید. به خاطر داشته باشید حتماً از یک آرایشگر حرفه‌ای و ماهر در زمینه رنگ مو استفاده کنید.

لازم به ذکر است هر یک از این روش‌ها زمان و هزینه‌های خود را دارند، بنابراین بهتر است قبل از شروع کار، نمونه‌ای از کار آرایشگر را ببینید و سپس تصمیم بگیرید.

 

به جمع ما در اینستاگرام بپیوندید تا از جدید ترین نمونه کارهای آمبره، سامبره و بالیاژ دیدن کنید.

 

ما در آکادمی آرایش و زیبایی ره آفرین همه روزه میزبان هنرجویانی هستیم که تصمیم به کسب درآمد از هنر و حرفه ی خود هستند، شما نیز در صورت تمایل به قدم گذاشتن در این حوزه جهت دریافت مشاوره رایگان با ما ارتباط برقرار نمایید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×